Kvalitātes vadība ISO9001
Kas ir ISO 9001?
Starptautiskais standarts ISO 9001 – labs pamats uz procesu vadību balstītas kvalitātes vadības sistēmas izveidošanai un uzturēšanai, kas vērsta uz klientu vajadzību izzināšanu un apmierināšanu, uzņēmuma mērķu sasniegšanu un nepārtrauktu pilnveidi.
Katram uzņēmumam ir svarīgi apzināties, ka tajā jau eksistē kvalitātes vadības sistēma, tāpēc ISO 9001 principu ieviešanas mērķis ir paaugstināt tās efektivitāti.
Rezultāti un ieguvumi, ieviešot kvalitātes vadības sistēmu atbilstoši ISO 9001
Rezultāts | Ieguvums |
---|---|
Izveidota nopietna attieksme pret kvalitāti | Darbinieki apzinās kvalitātes nozīmi visos uzņēmuma līmeņos un redz to kā vērtību |
Sistematizēti un pārredzami iekšējie procesi | Darba procesu un izmaksu optimizācija |
Ātra jaunu darbinieku apmācība | |
Atvieglota pārmaiņu vadība uzņēmumā | |
Samazināts kļūdu un neatbilstību skaits | |
Definēta informācijas/datu plūsma | Savlaicīgu, uz faktiem balstītu lēmumu pieņemšana |
Reālu mērķu izstrāde | |
Definēti procesu un produktu kritēriji un mērķi saistībā ar uzņēmuma mērķiem, mērījumu un analīzes kārtība | Pārliecība par klientu prasību izpildi un klientu apmierinātības sasniegšana |
Pārliecība par uzņēmuma mērķu sasniegšanu, t.sk. rentabilitātei un peļņai | |
Definēti darbinieku pienākumi | Paaugstināta darbinieku atbildība par uzticētajiem pienākumiem |
Uzlabota savstarpējā komunikācija | |
Ieviesti instrumenti pastāvīgai pilnveidošanai | Vadība un strādājošie labāk izprot problēmas |
Nepārtraukta uzņēmuma izaugsme | |
Konkurētspējas saglabāšana ilgtermiņā | |
Iegūts ISO9001 sertifikāts | Pārliecība par sevi starptautiskajā biznesa vidē |
Klientu un piegādātāju uzticība uzņēmuma spējai pastāvīgi izpildīt savas saistības | |
Vieglāk veidot sadarbību ar ārvalstu uzņēmumiem un piesaistīt investorus | |
Uzņēmuma prestiža palielināšanās |
SIA “Leilands un Putnis” pieeja
SIA ”Leilands un Putnis” palīdz izveidot un ieviest efektīvu kvalitātes vadības sistēmu saskaņā ar ISO 9001 standarta prasībām.
Ieviešanas procesā liela vērība tiek veltīta viegli saprotamas, pārskatāmas un tieši konkrētā uzņēmuma specifikai piemērotas sistēmas izveidei. Kvalitātes vadības sistēma atbilstoši klienta vēlmēm var tikt padziļināti pilnveidota gan saskaņā ar ISO 9004 vadlīnijām, gan Visaptverošās kvalitātes pārvaldības (TQM) pamatprincipiem, kas balstīti uz Izcilības modeļa kritērijiem (Excellence Model).
Kvalitātes vadības sistēmu var integrēt arī ar citiem pilnveidošanas rīkiem, piemēram, līdzsvarotās vadības kartes principu (BSC), 6 Sigma (Six Sigma) principu ieviešanā u.c.