Kvalitātes vadības sistēmas vēsture
Autors: Dzintars Putnis
Kvalitātes jēdziens nav nekas jauns - tas bija pazīstams jau daudzus gadus pirms mūsu ēras, līdz ar tirdzniecības attīstību. Cilvēks, domājot par izdzīvošanu, bija spiests ražot preci apmaiņai pret līdzvērtīgu preci. Pamazām tika atpazīti prasmīgākie amatnieki un sava aroda pratēji, par kuru preces kvalitāti nebija nekādu šaubu.
Daudziem būs interesanti uzzināt, ka pirmā dokumentētā kvalitātes rokasgrāmata tika sarakstīta jau daudzus gadsimtus pirms mūsu ēras. Tā bija seno ēģiptiešu “Nāves grāmata”, kurā tie detalizēti aprakstīja mirušā ķermeņa un dvēseles sagatavošanu aizkapa dzīvei. Tutanhamona kapeņu atklāšana parādīja, ka šīs procedūras tika strikti ievērotas un mūmiju stāvoklis pierādīja, cik efektīva ir bijusi toreizējā sistēma” produkta atbilstībai noteiktām prasībām”.
-
uzņēmuma augstākajai vadībai jāpiedalās kvalitātes pārvaldības sistēmas ieviešanā un viņu nedalīta ieinteresētība ir sistēmas pamats;
-
visas organizācijas darbiniekiem jānodrošina apmācība kvalitātes pārvaldības jomā;
-
kvalitātes uzlabošana jāuztver kā nepārtraukts process;
-
darbiniekiem jāpiedalās kvalitātes uzlabošanā.