Šobrīd daudz firmu domā par veiksmīgu darbības attīstību. Tās domā par pašizmaksas samazināšanu, kvalitātes paaugstināšanu, veic firmas pārstrukturizāciju, pārmāna labākos darbiniekus no citām firmām, veido jaunas klientu-patērētāju partnerattiecības. Katrai no šīm metodēm ir sava vieta, lai sasniegtu noteiktus mērķus, tomēr tirgū jau sāk veidoties cits virziens.  Rietumos firmas pamazām sāk atgriezties pie pamatu pamatiem – vienkāršām, bet efektīvām metodēm gan organizācijas, gan vadības, gan ražošanas procesos – to visu nodrošina ISO 9000 sērijas standartu pielietojums. Ieviešot KVS tiek iegūtas redzamas priekšrocības.
 
Šīs priekšrocības tiek sadalītas trīs galvenajās grupās:  (1) mārketinga  (2) iekšējās un (3) klientu-piegādātāju partnerattiecības
 
Mārketinga priekšrocības:
  • palīdz produkcijas attīstībā;
  • nodrošina pieeju tirgiem;
  • nodrošina uzticību kvalitātei un partnerattiecībām;
  • veicina ticamību par produkta atbilstību un firmas iespējām.

Iekšējās priekšrocības:

  • garantē, ka jaunie un esošie produkti un pakalpojumi apmierina klientus;
  • atvieglina biznesa un kvalitātes plānošanu.
  • nosaka universālu pieeju kvalitātei un biznesam.
  • palīdz uzlabot ražošanu, uzlabo veikto darbu kvalitāti
  • nodrošina iekšējo skatījumu uz uzņēmumu iekšējām attiecībām, palīdz iekšējo darbību vadībā un palīdz strādājošiem saprast un uzlabot  darbību;
  • iedrošina novērtēt sevi un saglabā iekšējo saskaņu.
  • pārvalda procesus un sistēmas;
  • veido daudz efektīvākas un ražīgākas iekšējās darbības;
  • nodrošina, ka produktu attīstība un dizaina izmaiņas tiek vadītas;
  • liek saprast apmācību nepieciešamību un veicina ražošanas problēmu atrisināšanu.

Klientu-piegādātāju partnerattiecību priekšrocības:

  • izveido pamatus kvalitātes kopējai valodai;
  • nodrošina minimālās kvalitātes prasības;
  • atvieglo ražošanas attīstību;
  • palīdz izvēlēties un novērtēt piegādātājus un apakšuzņēmējus.

Ar KVS palīdzību tiek nodrošināts, ka produkti un pakalpojumi pastāvīgi  apmierinātu patērētāju vēlmes. Ja Jūs esat tāda uzņēmuma pārstāvis, kurā nepārtraukti notiek izmaiņas, tad KVS nodrošinās to, ka izmaiņas notiek kontrolētos apstākļos nevis haotiski un neprecīzi, ka tas, ko jūs jau darāt, tiks darīts vēl labāk. ISO 9000 KVS modelis ir veidots, balstoties uz patērētāja vajadzību apmierināšanas principa, paredzot neatbilstību novēršanu jebkurā piegādes procesa posmā. Ja Jūsu uzņēmumā ir iespējama nekvalitatīva produkta vai pakalpojuma rašanās iespēja, tad Jums ir vajadzība izveidot KVS šīs iespējas novēršanai.

 
Veikt darbus pareizi uzreiz ir KVS moto
Ja uzdoto darbu izpilde tiek veikta pareizi jau pirmajā reizē- bez kļūdām un brāķa, tad izmaksas būs vismazākās un peļņa- vislielākā.(Tiks ietaupīts laiks, resursi un materiāli). Mēs maksājam par darbaspēku, materiāliem, telpām, iekārtām, transportu un citiem resursiem, ko varētu nosaukt par nenovēršamām izmaksām. Bet papildus mēs arī maksājam par brāķa atklāšanu, nestandarta produkcijas pārstrādi utt.. Rodas loģisks jautājums-vai pircējam būtu jāmaksā par citu pieļautām kļūdām? Tas tā notiek gadījumos, ja kļūdu novēršanas un paredzēšanas mehānisms darbojas neefektīvi. Protams, ka ieviešot KVS , sākuma posmā ir jāiegulda līdzekļi, bet ilgākā darbības laika periodā tie sevi atpelnīs un jūs varēsiet apmierināt klienta vēlmes ar daudz mazākām izmaksām kā iepriekš. KVS būtu jāuztver kā investīcija uzņēmuma attīstībā, nevis kā papildus izmaksas (tāds uzskats bieži vien ir sastopams pie mums). Investīciju, kuras tiek ieguldītas vadības sistēmās, atmaksāšanās laiks ir ļoti dažāds un atkarīgs no daudziem faktoriem - firmas lieluma, darbinieku izglītības un pieredzes, eksistējošās sistēmas, darbības jomas utt.. Dažās firmās KVS atmaksājas 2-3, citās 4-5 gados, vēl citās tas nenotiek nekad (parasti tas ir gadījumos, kad galvenais ir pats sertifikāts un nevis sistēma).Kvalitāte kā tāda ir mainīga, jo nepārtraukti mainās klientu prasības un vēlmes. Pie tam, pēdējā laikā šādas izmaiņas notiek arvien straujāk. Līdz ar to firmām ir jāmāk apzināt šīs izmainījušās klientu prasības un veikt atbilstošas izmaiņas arī savā darbībā, savos produktos, lai klienti joprojām būtu ieinteresēti izvēlēties tieši konkrētās firmas preci vai pakalpojumu. Jaunajā ISO 9000 standarta versijā jau ir iekļauta šī prasība par klienta vēlmju apzināšanu, tādēļ šis jaunais standarts būs palīgs firmas darbības uzlabošanā.ISO 9000 standarts ir pats sākums veiksmīgai uzņēmuma darbībai. Visi veiksmīgi uzņēmumi, paši nemaz neapzinoties, jau ievēro lielāko daļu no standarta prasībām. KVS nodrošina sistemātisku attīstību, izaugsmi, bet neuzlabo pašu darbību kā tādu. Cilvēkiem motivācija rodas konkurences apstākļos, tiecoties pēc noteiktiem mērķiem, bet nevis katru dienu sistemātiski darot ikdienišķo darbu. Cilvēki ir gatavi mainīties, bet tikai zinot, ka no tā viņiem būs kāds labums.Sekmīgu uzņēmumu veiksmes noslēpums un ISO 9000 standartu mērķis ir novērst problēmas, kuras varētu būt risks patērētāju apmierinātības saglabāšanā visā procesā kopumā –sākot no produkta vai pakalpojuma ieceres līdz tā beigu izpildījumam.Nedrīkst arī atstāt novārtā produktu vai pakalpojumu, jo tieši piedāvātais produkts vai pakalpojums, nevis KVS, apmierina patērētāju vajadzības. KVS ir viens no līdzekļiem, kas dod iespēju to darīt vēl efektīvāk. Sasniegumus jāvērtē nevis pēc iegūtā ISO sertifikāta, bet pēc tā, vai patērētāju apmierinātības līmenis palielinās un tiek saglabāts.Kvalitāte nav vienkārši nejaušība, tā ir jāvada. Cilvēku pūles nav vainagojušās panākumiem bez plānošanas, organizēšanas un sava veida pārbaudes. Atkarībā no uzņēmuma stratēģijas, KVS nodrošina kvalitātes mērķu sasniegšanu un fokusē darbinieku domas un pūles nosprausto mērķu virzienā.Bieži tiek jaukta produkta sertifikācija ar kvalitātes vadības sistēmas sertifikāciju. Abi šie sertifikāti nav aizvietojami viens ar otru un darbojas neatkarīgi.Produkta sertifikāts apliecina, ka konkrētais produkts/specifikācija atbilst noteiktām prasībām, savukārt KVS sertifikāts apliecina, ka uzņēmuma vadības sistēma atbilst noteiktām prasībām. Noteiktās prasības ir standarti (ISO9000, ISO14000), klientu un pārvaldes institūciju prasības.Protams, ka abas minētās sertifikācijas lieliski papildina viena otru.Klienta pārliecināšana, ka produkts vai pakalpojums atbildīs noteiktajām prasībām, ir ļoti svarīgs priekšnoteikums tālākai klienta un uzņēmuma sadarbībai. Ne tik sen galvenās pūles tika veltītas produkcijas (vai pakalpojuma) kvalitātes nodrošināšanai. Tomēr klienta apmierinātība nav atkarīga tikai no produkcijas (vai pakalpojuma) kvalitātes, svarīgi ir arī – kā klients šo pakalpojumu saņem.
 
ISO 9000 UN NĀKOTNE
 
Neskatoties uz vairākiem noliedzējiem, ISO 9000 sērijas standarti nekur nepazudīs. Daudzi uzņēmumi, kas tiecas pēc “pasaules klases” kvalitātes tagad saprot, ka tiem vispirms ir jānodrošina pamati efektīvai vadības sistēmai. Kopš ir publicēti ISO 9000 sērijas standarti, fokuss tagad ir mainījies no tā, ka tas tika uzskatīts kā “pakļaušanas” dokuments, uz to, ka tas pazīstams kā loģiska biznesa sistēma un procesu kopa.Lielākā daļa uzņēmumu, kuri ir ieviesuši KVS, atzīst, ka ISO 9000 nav tikai kārtējais “modes kliedziens” ar kvalitāti saistītos jautājumos. ISO 9000 un līdzīgie standarti, mūsdienās arvien straujāk kļūst par līdzekli, kas virza un satur kopā pasaules ekonomiku. Tas ir tikpat svarīgi, kā pieņemtās starptautiskās starpvalstu vienošanās - tirdzniecības pakti u.c.Ir daudz diskusiju par trešās puses sertifikācijas lietderību, standartu interpretāciju, kā arī rūpniecībai specifisku ISO 9000 sērijas standartu piemērošanu ( piem. QS 9000, AS 9000, TL 9000 u.c.) Šo brīvprātīgi pielietojamo standartu “izdzīvošana” ir atkarīga no to piemērotības pašiem uzņēmumiem, valsts institūcijām, konsultantiem, akreditācijas iestādēm, sertifikācijas iestādēm, publicētājiem un citiem. Jebkāda veida vienotības trūkums starp šiem “spēlētājiem”, vai tie būtu uzņēmumi, vai konsultantu firmas, sertifikācijas iestādes , vai citi, palēnina ISO 9000 un līdzīgo standartu pozitīvo ietekmi uz globālo tirgus ekonomiku.
Neskatoties uz šo un citiem sistēmas izaicinājumiem, ir izveidojusies jauna pasaules tirgus apmaiņas valoda. Tā izmaina veidu, kā uzņēmumi plāno biznesa stratēģiju un kā tie izmanto savus resursus. Jau šobrīd lielāko sertifikācijas firmu izsniegtie sertifikāti tiek atzīti visā pasaulē. Tūkstošiem uzņēmumu visā pasaulē ir sasnieguši ISO 9000 un ISO 14000 sertifikāciju. Lai šo kustību apstādinātu, būtu jāpieliek ārkārtīgi lielas pūles. Jo īpaši tādēļ, ka jaunā ISO 9000 standarta versija ir daudz vieglāk uztverama, saprotamāka un izveidota kā vadlīnijas visaptverošās kvalitātes vadības sistēmas ieviešanai uzņēmumos.